تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 626 |
تعداد مقالات | 5,122 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,188,966 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,049,300 |
A Triangulated Analysis of the English Language Needs of Iranian EAP Undergraduate Physiotherapy Students | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 آذر 1399 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2020.32230.1335 | ||
نویسندگان | ||
Ogholgol Nazari ![]() ![]() | ||
1department of English language teaching, Gorgan Branch, Islamic Azad University, Gorgan, Iran | ||
2department of English Language teaching, Gonbad-e Kavus Branch, Islamic Azad University, Gonbad-e Kavus, Iran | ||
چکیده | ||
Considering the leading role of needs analysis (NA) in English for Academic Purposes (EAP) courses and the necessity of reconsidering such courses in Iran, this study was designed to investigate the present and target academic English language needs of undergraduate physiotherapy students through triangulation of sources and methods. To this aim, data were elicited from 132 undergraduates, 20 graduates working as physiotherapists, 20 content teachers, and 9 language teachers at four medical universities in Tehran. The quantitative and qualitative data were gathered through two versions of an NA questionnaire and semi-structured interview protocols, respectively. The findings indicated that although most the skills and sub-skills in target needs were considered important or very important by all the stakeholders, there were differences in the preferences and priorities of different groups. The results of the self-assessment section also revealed the skills in which the students need improvement. The findings also signified some issues and options in EAP courses for physiotherapy students and promise implications for refining and enhancing the EAP courses and materials through triangulating the multiple point of views on the students' target needs and demands of their present situation. | ||
کلیدواژهها | ||
EAP؛ NA؛ Present Needs؛ Triangulation؛ Physiotherapy Student | ||
عنوان مقاله [English] | ||
سه بعدی سازی نیازهای زبان انگلیسی دانشگاهی دانشجویان کارشناسی فیزیوتراپی در ایران | ||
نویسندگان [English] | ||
اغول گل نظری1؛ | ||
چکیده [English] | ||
با توجه به نقش مهم نیاز سنجی در دوره های انگلیسی با اهداف ویژه دانشگاهی و لزوم بازنگری این دوره ها در ایران، پژوهش حاضربا سه بعدی سازی روشها و منابع پژوهش، به بررسی نیازهای کنونی و نیازهای آتی زبان انگلیسی دانشگاهی دانشجویان کارشناسی فیزیوتراپی می پردازد. به همین منظور، داده های کمی و کیفی پژوهش از 132 دانشجوی کارشناسی، 20 دانشجوی کارشناسی ارشد مشغول به کار، 20 استاد فیزیوتراپی، و 9 استاد زبان تخصصی از 4 دانشگاه علوم پزشکی در تهران با استفاده از 2 نسخه پرسشنامه نیازسنجی و مصاحبه نیمه باز گرداوری شدند. نتایج پژوهش نشان داد که با وجود مهم یا خیلی مهم بودن اکثر مهارتها و ریزمهارتهای هدف برای همه گروههای حاضر در پژوهش، در اولویت بندی های گروهها تفاوتهایی وجود داشت. نتایج بخش خودارزیابی همچنین مهارتهایی که در انها دانشجویان نیاز به تقویت داشتند را مشخص کرد. یافته های تحقیق همچنین مسایل و راه حل هایی برای دروس زبان تخصصی برای دانشجویان فیزیوتراپی را بررسی می نماید و از طریق سه بعدی سازی نظرات گروه های مختلف در مورد نیازهای هدف و نیازمندیهای شرایط کنونی دانشجویان، پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقا دوره ها و منابع آموزشی ارایه می نماید. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
انگلیسی با اهداف ویژه دانشگاهی, نیازسنجی, نیازهای کنونی, سه بعدی سازی, دانشجویان فیزیوتراپی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 418 |