تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 626 |
تعداد مقالات | 5,122 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,189,183 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,049,468 |
The Impact of Teaching through ENGAGE Model in L2 speaking of Iranian EFL Learners | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 دی 1399 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2021.33502.1381 | ||
نویسندگان | ||
Mehrnoosh Abdollahzadeh![]() ![]() | ||
1Department of English language and Literature, Ayatollah Amoli branch, Islamic Azad University, Amol, Iran. | ||
2Department of English language and literature, Islamic Azad university Ayatollah Amoli branch | ||
3Faculty of English Language Department, Islamic Azad University Isfahan (Khorasgan Branch) | ||
چکیده | ||
ENGAGE model, as a unique brilliance learning system, has been proposed to help language teachers to revolutionize language learners’ experiences by transcending the limitations of conventional methodologies and addressing the whole being of the learners. The present study sought to investigate the impact of using ENGAGE model on the speaking skills of Iranian EFL learners. For this purpose, from the target population of students learning English in one of the language institutes in Iran, 100 female intermediate students with an age range of 18 to 25 were randomly selected out of 150 participants and assigned to three groups, receiving their instruction based on the principles of Audio Lingual Method (ALM), (n=32), Task-based Language Teaching (TBLT) (n=33), and ENGAGE model (n=35). Applying a tripartite cycle comprising pretesting, intervention, and post-testing, the obtained data were analyzed via SPSS. The outcome of the posttest data analysis revealed that the participants taught by ENGAGE model significantly outperformed those in other samples on target L2 speaking tasks. Subsequently, the participants in the three groups were interviewed to see how they perceived the inherent merits of the ENGAGE model in real practice. The qualitative data drawn from the interviews with the students were analyzed through content analysis relying on open and axial coding forms and the results reflected the ENGAGE model was the most pedagogically efficient method compared to TBLT and ALM .Notably, the findings could have interesting implications for ELT practitioners, program developers, and EFL teachers. | ||
کلیدواژهها | ||
ALM؛ Brilliance Leaning System؛ ENGAGE Model؛ Speaking Skill؛ TBLT | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیر استفاده از الگوی تدریس تعاملی بر مهارت صحبت کردن زبان آموزان ایرانی | ||
نویسندگان [English] | ||
مهرنوش عبداله زاده1؛ حامد برجسته2؛ رضا بی ریا3 | ||
1دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی . آمل . ایران | ||
2دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی، دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی . آمل . ایران | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی | ||
چکیده [English] | ||
الگوی تعاملی که به عنوان یک نظام یادگیری منحصر به فرد بر پایه استعدادیابی شکل گرفته به معلمهای زبان کمک میکند تا تحولی در تجربیات زبانآموزان به وجود آورده و با عبور از محدودیتهای روشهای سنتی تمام فراگیران را دربربگیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر استفاده از الگوی تدریس تعاملی بر مهارت صحبت-کردن زبانآموزان ایرانی انجام شد. برای این منظور، از میان جمعیت هدف صد دانشآموز دختر در سطح متوسط در یکی از موسسات زبان با رده سنی ۱۸ تا ۲۵ سال به طور تصادفی از ۱۵۰ شرکتکننده انتخاب شدند و در سه گروه آزمایشی که بر اساس روش زبانی – شنیداری ( تعداد = ۳۲ )، آموزش تکلیف محور ( تعداد = ۳۳ ) و بر اساس الگوی تعاملی ( تعداد = ۳۵ ) قرار گرفتند. برای هر سه گروه امتحان پیش آزمون، مداخله و پسآزمون گرفته شده و دادههای به دست آمده از طریق نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتیجه تحلیل دادههای پسآزمون نشان داد که شرکتکنندگانی که به روش تعاملی آموزش دیده اند به طور چشمگیری بر دو نمونه دیگر در زمینه تمرین های صحبت کردن زبان انگلیسی برتری داشتند. در ادامه، از شرکتکنندگان در هر سه گروه درباره روش آموزش مصاحبه به عمل آمد. یافتههای حاصل از مصاحبه دانشآموزان از طریق تحلیل محتوا با تکیه بر کدگذاری باز و محوری بررسی گردید که نتیجه آن نشان داد که الگوی تعاملی موثرتر از دو روش دیگر بوده است. شایان ذکر است که یافتهها می تواند برای فراگیران، برنامهریزان و مدرسان سودمند باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
روش شنیداری, نظام یادگیری هوشمند, الگوی تعاملی, مهارت صحبت کردن, روش تکلیف محور | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 |