تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 721 |
تعداد مقالات | 5,954 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,736,462 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,847,347 |
The Impact of Task-Based (Collaborative) Output Activities on Learner Engagement in Writing Tasks | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2021.35238.1453 | ||
نویسنده | ||
Ghasem Modarresi ![]() ![]() | ||
Department of English, Quchan Branch, Islamic Azad University, Quchan, Iran | ||
چکیده | ||
The present study explores the factors that shape learner engagement in writing tasks and the role that output-based instructions could perform in elevating the level of engagement. In so doing, to develop a measure for evaluating learner engagement in writing tasks, a pool of eight university teachers were interviewed and five university students were participated in think-aloud protocol as well as a total of 139 English-major university students were asked to complete the newly-developed inventory. The result of inter-coder reliability was acceptable and Structural Equation Modeling (SEM) provided support for the factor structure of the measures. The final validated inventory comprised four factors and 23 items. Following this, the findings obtained from an experiment on 31 English-major students revealed that both types of task-based collaborative instructions including debating and dictogloss could elevate the level of students’ engagement in writing tasks. More specifically, the statistical analyses indicated that the debate-based instruction could increase the students’ engagement in writing tasks more than the dictogloss instruction. In the end, the linkage between task-based collaborative output activities, engagement in writing tasks and engagement components were discussed, and the pedagogical implications were offered based on the results of the study. | ||
کلیدواژهها | ||
Learner engagement؛ debating؛ dictogloss؛ written performance؛ emotions | ||
عنوان مقاله [English] | ||
نقش فعالیت های تکلیف محور مشارکتی خروجی در درگیری یادگیرنده در تکالیف نوشتاری | ||
نویسندگان [English] | ||
قاسم مدرسی | ||
گروه زبان انگلیسی، واحد قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی، قوچان، ایران | ||
چکیده [English] | ||
مطالعه کنونی به بررسی عوامل درگیری یادگیرنده در تکالیف نوشتاری و نقش آموزش خروجی محور در بالا بردن میزان درگیری یادگیرنده می پردازد. در انجام این کار، برای طراحی ابزاری جهت ارزیابی درگیری یادگیرنده در تکالیف نوشتاری، ۸ استاد دانشگاه مصاحبه شدند و ۵ دانشجو در پروتکل برون فکنی اندیشه شرکت داشتند و نیز ۱۳۹ دانشجوی رشته زبان پرسش نامه تازه طراحی شده را پر کردند. نتایج پایایی درون موضوعی قابل قبول بود و نتایج مدل سازی معادلات ساختاری هم ساختار عاملی سنجش ها را حمایت نمود. پرسش نامه اعتبار سنجی شده دارای چهار عامل و ۲۳ گویه بود. پس از این مرحله، نتایج بدست آمده از یک آزمایش بر روی ۳۱ دانشجوی زبان نشان داد که هر دو نوع آموزش تکلیف محور مشارکتی شامل بحث و دیکته تفسیری می توانند سطح درگیری یادگیرنده را در تکلیف نوشتاری بالا ببرند. به ویژه اینکه تحلیل آماری نشان داد که آموزش بحث محور بیش از آموزش دیکته تفسیری درگیری یادگیرنده در تکلیف نوشتاری را بیشتر می کند. در آخر، ارتباط بین فعالیت های تکیف محور مشارکتی خروجی، درگیری در تکالیف نوشتاری و مولفه های درگیری بحث گردید و کاربرد های آموزشی برپایه یافته های تحقیق ارائه گردید. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
درگیری یادگیرنده, بحث, دیکته تفسیری, عملکرد نوشتاری, عواطف | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 243 |