تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 936 |
تعداد مقالات | 7,692 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,579,195 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,948,405 |
Teachers’ (Dis)Respect for English Language Learners: Developing a Cross-Cultural Model | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 5، دوره 6، شماره 3 - شماره پیاپی 13، اسفند 2022، صفحه 87-114 اصل مقاله (1.05 M) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2021.35337.1457 | ||
نویسندگان | ||
Mahnaz Mostafaei Alaei* 1؛ Amirhamid Forough Ameri2 | ||
1Associate Professor, Department of English Language and Literature Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran | ||
2PhD in TEFL, Department of English Language and Literature Faculty of Persian Literature and Foreign Languages, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
Batelaan (2001) posits that a teacher-student respectful inter-relationship is conducive to a safe learning context. This study presents a multi-faceted scale that cross-culturally measures teachers’ (dis)respect for learners as a crucial dimension of teacher-student relationships. The teachers’ respect for learners questionnaire (TRLQ) is premised upon literature review, focus groups and online interviews. We examined the dimensionality of the TRLQ via Confirmatory Factor Analysis (CFA) to seek confirmation for our hypothesized six-factor model among native and non-native English language teachers and learners (N = 472). The six-factor structure was obtained through Exploratory Factor Analysis (EFA) of the TRLQ, which was developed based upon three overarching categories consisting of 14 minor themes gained from focus groups and online interviews. Hinged upon these analyses, the six-factor structure strongly indicated the best fit. These dimensions include a) teachers’ interpersonal characteristics, b) teachers’ insightfulness, and c) teachers’ occupational attributes. Reliability coefficients revealed that the internal consistency of the six factors was excellent. Further, we tested the convergent, divergent, and predictive validity of the TRLQ. Teachers’ (dis)respect for learners appeared to predict learners’ academic achievement, particularly their GPA and self-assessed success in learning English. The results lend support to the six dimensions derived from EFA and focus groups and online interviews and offer concrete proof of the psychometric properties of our scale. This scale can be used by educators and policy makers to oversee teacher-student respectful relationships. | ||
کلیدواژهها | ||
teachers’ (dis)respect for learners؛ cross-cultural study؛ English language teachers؛ English language learners؛ confirmatory factor analysis | ||
عنوان مقاله [English] | ||
احترام (بی احترامی) مدرسان نسبت به فراگیران زبان انگلیسی: ایجاد یک مدل میان فرهنگی | ||
نویسندگان [English] | ||
مهناز مصطفائی علائی1؛ امیرحمید فروغ عامری2 | ||
1دانشیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
2دکتری آموزش زبان انگلیسی ، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
باتلان (2001) مدعی است رابطة متقابل محترمانه معلم-زبان آموز به ایجاد محیط امنی برای یادگیری میانجامد. مطالعه حاضر مقیاس چندوجهی ارائه میدهد که به صورت میانفرهنگی، احترام/بیاحترامی معلمان نسبت به زبانآموزان را به عنوان بعد حیاتی روابط زبانآموز-معلم میسنجد. پرسشنامه احترام معلم به زبانآموز بر پایه پیشینه تحقیق، گروههای متمرکز و مصاحبههای برخط ساخته شد. ما ابعاد پرسشنامه احترام معلم به زبانآموز را از طریق تحلیل عاملی تاییدی اندازهگیری کردیم تا تأییدی برای مدل شش-عاملی فرضیمان در میان زبانآموزان و معلمان انگلیسی بومی و غیر بومی بیابیم (472= N). ساختار شش-عاملی از طریق تحلیل عاملی اکتشافی پرسشنامه احترام معلم به زبانآموز به دست آمد که بر اساس سه دسته فراگیر دربرگیرندة 14 مضمون فرعی حاصل از گروههای متمرکز و مصاحبههای برخط ساخته شد. بر اساس این تحلیلها، ساختار شش-عاملی بهترین برازش را نشان داد. این ابعاد شامل الف) خصوصیات بینافردی معلم، ب) بینش معلم و ج) ویژگیهای شغلی معلمان است. ضرایب پایایی نشان داد که همسانی درونی قابل قبولی در میان پرسش های مدل شش عامل وجود دارد. همچنین، ما اعتبار همگرا، واگرا و روایی پیشبینیکننده پرسشنامه احترام معلم به زبانآموز را نیز سنجیدیم. به نظر میرسد احترام/بیاحترامی مدرسان به زبانآموزان، پیشرفت تحصیلی زبانآموز، به ویژه معدل و خودارزیابی زبانآموزان از موفقیت شان در یادگیری زبان انگلیسی را پیشبینی کند. نتایج از وجود شش بعد حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی و گروههای متمرکز و مصاحبههای برخط پشتیبانی نموده و شواهدی عینی از ویژگیهای روانسنجی این مقیاس را به ما ارائه میدهد. این مقیاس میتواند توسط مربیان و سیاستگذاران برای نظارت بر روابط محترمانه معلم-زبانآموز به کار گرفته شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
احترام/بیاحترامی معلمان نسبت به زبانآموزان, بررسی میانفرهنگی, معلمان زبان انگلیسی, فراگیران زبان انگلیسی, تحلیل عاملی تاییدی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 404 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 266 |