تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 721 |
تعداد مقالات | 5,951 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,729,789 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,843,270 |
The Relationship Between Iranian EFL Learners’ Personality Traits and Their Mobile Assisted Vocabulary Learning | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اردیبهشت 1401 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2021.35941.1482 | ||
نویسندگان | ||
Elham Mohammadi ![]() ![]() | ||
1University of Zanjan | ||
2English Language Department, Faculty of Humanities, University of Zanjan, Zanjan, Iran | ||
چکیده | ||
The growing inclusion of technological devices in language learning calls for exploring their efficacy and determining to what extent learners’ characteristics mediate their effectiveness. In light of these concerns, the current study has sought to examine the relationship between learning English vocabulary via mobile phone and the learners’ personality trait. The participants of the study were 100 intermediate English as foreign language (EFL) learners studying English at the University of Zanjan, Zanjan, Iran. Sixty American English idioms were chosen and became available in a Telegram channel, during a six-week period of treatment to provide the participants with Mobile-Assisted Language Learning (MALL). A researcher-designed achievement test was administered to assess the learners’ vocabulary learning via mobile phone. Big Five Inventory (BFI)” (John et al. 2008) was used to estimate the learners’ personality trait. The data analyses showed no significant correlation between the variables; however, simultaneous multiple regression offered extraversion as the unique significant predictor. The results revealed MALL not only frees the learners from the restrictions of time and place, but also minimizes the possible intervention of learners’ characteristics in the process of language learning. The fruitfulness of MALL in leaving behind students’ characteristics has important implications for both educators and practitioners. | ||
کلیدواژهها | ||
Big Five Inventory؛ EFL Learners؛ Learning Vocabulary؛ Mobile-assisted Language Learning؛ Personality Traits | ||
عنوان مقاله [English] | ||
ارتباط میان تیپ شخصیتی زبانآموزان ایرانی و یادگیری واژگان آنها از طریق موبایل | ||
نویسندگان [English] | ||
الهام محمدی1؛ رباب خسروی2؛ اعظم معصومی2 | ||
1دانشگاه زنجان | ||
2گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران | ||
چکیده [English] | ||
روند رو به رشدِ استفاده از فناوری های نوین در یادگیری زبان نیاز به بررسی میزان کارآمدی آنها را بیش از پیش نمایان می سازد. همچنین، تعیین اینکه تا چه اندازه ویژگی های فراگیران میتواند بر این ارتباط تاثیر گذارد مهم بنظر می رسد. در این راستا، مطالعه فعلی به بررسی ارتباط میان یادگیری واژگان زبان انگلیسی از طریق تلفن همراه و تیپ شخصیتی در زبان آموزان ایرانی میپردازد. شرکت کنندگان در این مطالعه 100 نفر از دانشجویان سطح متوسط رشته ی زبان انگلیسی دانشگاه زنجان بودند. تعداد 60 اصطلاح زبان انگلیسی از طریق یک کانال تلگرام به مدت 6 هفته و در قالب آموزش زبان موبایل محور در اختیار شرکتکنندگان قرار گرفت. سپس یادگیری زبان آموزان طی یک آزمون واژگان مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین به منظور سنجش تیپ شخصیتی، مقیاس پنج بزرگ (جان، نومان و سوتو، 2008) مورد استفاده قرار گرفت. نتایج به دست آمده حاکی از عدم وجود رابطهی همبستگی میان متغیرها بود، هرچند تحلیل رگرسیون برونگرایی، یکی از زیرمجموعههای تیپ شخصیتی، را بهعنوان یگانه پیشبینیکننده یادگیری واژگان با رابطه منفی معرفی نمود. نتایج حاصل پژوهشگران را به این نتیجه رساند که یادگیری زبان موبایلمحور نه تنها زبانآموزان را از قید مکان و زمان رها میکند، بلکه اثرات احتمالی ناشی از مداخلهی برخی متغیرهای احساسی، از جمله تیپ شخصیتی را در فرایند یادگیری زبان به حداقل میرساند. کنار زدن خصوصیات شخصیتی زبانآموزان در یادگیری موبایل محور دستاوردهای مهمی برای معلمان و دست اندرکاران آموزش به همراه دارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
مقیاس پنج بزرگ, فراگیران زبان انگلیسی, یادگیری واژگان, یادگیری زبان موبایلمحور, تیپ شخصیتی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 312 |