تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 937 |
تعداد مقالات | 7,693 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,580,443 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,949,231 |
تاثیر هویت جوامع برند و مشوقها بر وفاداری به برند از طریق تعاملات آنلاین برند (مورد مطالعه: کاربران اینستاگرام برند پاندورا) | ||
فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند | ||
مقاله 5، دوره 8، شماره 4 - شماره پیاپی 28، اسفند 1400، صفحه 169-206 اصل مقاله (1.14 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/bmr.2021.36527.2166 | ||
نویسندگان | ||
امید بهبودی1؛ امیر غفوریان شاگردی* 2؛ احمد محمدی کوشکی3 | ||
1استادیار، گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی عطار، مشهد، ایران | ||
2استادیار، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، مشهد، ایران(نویسنده مسئول) | ||
3کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی حکیم نظامی، قوچان، ایران | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، تاثیر هویت جوامع برند و مشوقها بر وفاداری به برند: بررسی نقش تعاملات آنلاین برند مصرف کننده میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کاربران شبکه اجتماعی فعال در اینستاگرام هستند که از برند پاندورا استفاده کردهاند که از بین آنها 385 نفر به صورت غیراحتمالی دسترس انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها، از پرسشنامه کور و همکاران (2019) استفاده شده است. جهت سنجش روایی ابزار از روایی محتوا و سازه استفاده شده و جهت پایایی از آزمون آلفای کرونباخ که هر دو تایید شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرمافزار Amosو روش معادلات ساختاری نشان داد که هویت جوامع برند بر تعامل آنلاین مصرفکننده و وفاداری به برند تأثیر دارد. مشوقها بر تعامل آنلاین مصرفکننده و وفاداری به برند تأثیر دارد. تعامل آنلاین مصرفکننده بر وفاداری برند تأثیر دارد. تعامل آنلاین مصرفکننده تأثیر هویت جوامع برند و مشوقها بر وفاداری به برند را میانجیگری میکند. | ||
کلیدواژهها | ||
هویت جوامع برند؛ مشوقها؛ وفاداری به برند؛ تعاملات آنلاین برند مصرف کننده | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Impact of Brand Community Identities and Incentives on Brand Loyalty through Online Brand Interactions (Case Study: Pandora Brand Instagram Users) | ||
نویسندگان [English] | ||
omid behboodi1؛ amir ghafourian shagerdi2؛ Ahmad Mohammadi Kushki3 | ||
1Assistant Professor, Department of Management, Attar Institute of Higher Education, Mashhad, Iran | ||
2Assistant Professor. Faculty of Management and Accounting, Imamreza International University, Mashhad, Iran (corresponding author) | ||
3Master of International Business Management, Hakim Nezami Institute of Higher Education, Quchan, Iran | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is to investigate the effect of brand community identity and incentives on brand loyalty: the role of consumer brand online interactions. This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of nature and method. The statistical population of this study includes active social network users on Instagram who have used the Pandora brand, from which 385 people were selected as unlikely to be available. To collect data, Kur et al. (2019) questionnaire was used. Content and structure validity were used to assess the validity of the instrument and Cronbach's alpha test was used for reliability, both of which were confirmed. The results of testing the hypotheses by Amos software and structural equation method showed that the identity of brand communities has an effect on online consumer interaction and brand loyalty. Incentives affect online consumer engagement and brand loyalty. Online consumer interaction affects brand loyalty. Online consumer interaction mediates the impact of brand community identity and incentives on brand loyalty. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
brand community identity, incentives, brand loyalty, online brand consumer interactions | ||
مراجع | ||
حسینی، منیژه؛ قلمکاری، افسون. (1396). تحلیل جوامع برند آنلاین بر پایه شبکه های اجتماعی با روش شبکه نگاری. سومین کنفرانس بین المللی وب پژوهی. تهران.
حسینی، الهه؛ کلاته سفیری، معصومه. (1395). طراحی مدل تأثیر جوامع برندی مبتنی بر رسانههای اجتماعی بر شیوههای ارزشآفرینی، اعتماد و وفاداری به برند. مدیریت ورزشی، 8(6)، 921-907.
خانلری، امیر؛ عامری، مهدی. (1396). ترجیحات مشتریان نسبت به پاداشها در باشگاههای مشتریان بانکی با استفاده از تحلیل توأمان. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 32، 214-199.
دالوند، آذین؛ سیم خواه، مسعود؛ جعفری، داوود (۱۳۹۷)، تأثیر ویژگیهای جامعه برند آنلاین بر دلبستگی مشتری و وفاداری برند، سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و حسابرسی پویا، تهران.
رستگاری، مهدی؛ امیرحسینی، احسان؛ ترکفر، احمد. (1396). توسعه مدل اثر جامعه برند بر ویژگیهای برند. مطالعات مدیریت ورزشی، 9(46)، 140-125.
شیخ الاسلامی کندلوسی، نادر؛ خسروحیدری، مریم. (1393). سیستمهای پاداش، رفتارهای ایمنی چگونه سیستمهای پاداش بر رفتارهای ایمنی تأثیر میگذارد؟. فصلنامه مطالعات مدیریت، 12. شیرخدایی، میثم؛ شاهی، محبوبه؛ نجات، سهیل؛ محمودی نسب، سحر. (1396). بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر شکلگیری اعتماد و وفاداری به برند در جامعه برند (مطالعة موردی: شبکة اجتماعی اینستاگرام). تحقیقات بازاریابی نوین، 7(3)، 124-107.
شیرکوند، سعید؛ خانلری، امیر؛ حسینی، مهسا. (1396). تأثیر ابعاد شخصیت برند بر تصویر برند و وفاداریمشتریان. چشمانداز مدیریت بازرگانی، 16(30)، 47-33.
عزیزی، شهریار؛ فاطمی، پانته آ؛ حسینی، سیدمیلاد (1399)، تدوین نقشه سلسله مراتبی ارزش برند شبکه اجتماعی اینستاگرام. تحقیقات بازاریابی نوین، 10(4)، 16-1.
عطاردوست، محمدرضا؛ شکرچی زاد، احمدرضا. (1396). مروری بر ادبیات مدیریت برند، دومین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری. تهران.
عطافر، علی؛ منصوری، حسین. (1390). مدل بهبود وفاداری مشتریان به فروشگاه الکترونیک. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 164-145.
عظیم زاده، سیدمرتضی؛ رضوی، سیدمحمدجواد. (1396). تداعیات و هویت برند با تأکید بر نقش میانجیگری رفتار شهروندی در میان کارشناسان اداره ی کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و ارائه ی مدل ساختاری ارتقای ارزش ویژه ی برند. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 5(19)، 66-53.
غفاری، محمد؛ شایسته، حسین. (1399). بررسی برخی از پسایندهای اجتماع برند و تاثیر آن بر وفاداری رفتاری (مطالعه موردی: خدمات اینترنت 2020 استان اصفهان). مدیریت برند، 7(22)، 230-183.
غفاری آشتیانی، پیمان؛ اسکندری مهرآبادی، علی رضا. (1390). ارزیابی رابطه بین ویژگی های برنامه وفاداری، رضایت از فروشگاه و وفاداری به فروشگاه (مطالعه موردی : فروشگاه رفاه اراک). مدیریت بازاریابی، 6(10)، 45-27.
کنجکاو منفرد، امیررضا؛ رضایی دولت آبادی، حسین؛ محمودی میمند، مرتضی. (1394). واکاوی تأثیر تعدیلگر ارزش لذتجویی در فرآیند وفاداری به برند. فرایند مدیریت و توسعه، 28(3)، 175-157.
نوروزی، حسین؛ سمیعی، محمد؛ رشنوادی، یعقوب. (1399). شناسایی و تبیین راهبردهای ترفیع در رسانه های اجتماعی (مورد مطالعه: اینستاگرام). تحقیقات بازاریابی نوین، 10(3)، 140-119.
یاراحمدی، فتانه؛ وحیدی فر، صفورا. (1400). بررسی تاثیرگذاری ویژگی های شبکه های اجتماعی بر وفاداری مشتریان و تبلیغات دهان به دهان با رویکرد سرمایه اجتماعی (مورد مطالعه: اینستاگرام شرکت خدمات گردشگری علی بابا). مدیریت برند، 8(25)، 188-149.
یاوریگهر، فاطمه؛ کراقلی، مرضیه. (1398). تأثیر محرکهای ارتباط با برند بر وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت گردشگری، 14(46)، 77-47.
Atardoost, M; & Shokarchizad, A. (2016). A review of the brand management literature, the second national conference on economics, management and accounting. Tehran. (in persian)Attafar, A., & Mansouri, H. (2011). Model of Improving Customer Loyalty in Electronic Stores.New marketing research journal, 1(3), 145-164. (in persian)Azimzadeh S M, Razavi S M J. (2018). Brand Associations and Brand Identity with an Emphasis on the Mediating Role of Citizenship Behavior in Staff of Sport and Youth General Office in Khorasan Razavi and Providing the Structural Model of Brand Equity Enhancement, 5 (19) ,53-66. (in persian) Dalund, A; Simkhah, M; & Jafari, D. (2016). The Effect of Online Brand Community Characteristics on Customer Attachment and Brand Loyalty, 3rd International Conference on Dynamic Management, Accounting and Auditing, Tehran. (in persian)Dessart, L., Aldás-Manzano, J., & Veloutsou, C. (2019), Unveiling heterogeneous engagement-based loyalty in brand communities. European Journal of Marketing, 53 (9), 1854-1881. https://doi.org/10.1108/EJM-11-2017-0818 Fernandes, T., & Moreira, M. (2019), Consumer brand engagement, satisfaction and brand loyalty: a comparative study between functional and emotional brand relationships. Journal of Product & Brand Management. 28 (2), 274-286. https://doi.org/10.1108/JPBM-08-2017-1545 Ghaffari, M., & Shayesteh, H. (2020). A Study of Some Brand Community Outcomes and
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 893 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 489 |