تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 722 |
تعداد مقالات | 5,955 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,745,550 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,853,411 |
Rhetorical Functions in English Review Articles’ Conclusions | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36631.1512 | ||
نویسندگان | ||
Javad Zare ![]() | ||
1Kosar University of Bojnord | ||
2Shahid Chamran University of Ahvaz | ||
چکیده | ||
Genre analysis studies have refined our understanding of the rhetorical organization of scientific articles. The present paper reports on a study which investigated the rhetorical organization of the conclusion section of English conceptual review articles in linguistics and applied linguistics fields. Drawing on a move-based genre analysis approach, the study was based on a corpus of more than 500 English conceptual review articles. The analysis involved detecting the generic moves and sub-moves that writers use to achieve communicative purposes. The results showed that first, conclusions in English conceptual review articles differ from conclusions in research papers in terms of primary communicative purposes. Second, conclusions of review articles contain a set five moves, including 1) territory, 2) purpose, 3) structure, 4) conclusion, and 5) suggestion. Third, conclusions of review articles feature a cyclic pattern in the last two moves, as the writer reports main findings of prior research, interprets them, relates them to educational practice, and recommends further research based on what is felt most necessary. Last but not least, unlike research papers conclusions, review articles conclusions contain ‘suggestion’ as a core feature of their rhetorical organization. The results of the study benefit both theoreticians and practitioners. | ||
کلیدواژهها | ||
English conceptual review article conclusions؛ move؛ sub-move؛ rhetorical function؛ linguistics | ||
عنوان مقاله [English] | ||
اهداف تعاملی در بخش نتیجه گیری مقالات مروری نظری انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
جواد زارع1؛ زهره سادات ناصری2 | ||
1دانشگاه کوثر بجنورد | ||
2دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
چکیده [English] | ||
مقالات حوزه بررسی ژانر کمک بسزایی به فهم ما از ساختار بلاغی مقالات علمی کرده اند. مقاله حاضر به بررسی ساختار بلاغی بخش نتیجهگیری در مقالات مروری نظری انگلیسی در زمینههای زبانشناسی و زبانشناسی کاربردی پرداخته است. رویکرد استفاده شده در این مطالعه، تجزیه و تحلیل ژانر مبتنی بر گام یوده. پیکرهای متشکل از 500 مقاله مروری نظری انگلیسی مورد بررسی قرار گرفت. گام ها و زیرگام های مورد استفاده برای نیل به اهداف تعاملی در بخش نتیجه گیری مقالات مروری نظری بررسی شد. نتایج نشان داد که اولاً، نتیجهگیری در مقالات مروری نظری انگلیسی از نظر اهداف ارتباطی اولیه با نتیجهگیری در مقالات پژوهشی متفاوت است. دوماً، نتیجهگیری مقالات مروری نظری شامل پنج مجموعه گام است، از جمله 1) حوزه، 2) هدف، 3) ساختار، 4) نتیجهگیری و 5) پیشنهاد. سوماً، نتیجهگیری در مقالات مروری نظری در دو گام آخر الگوی چرخهای دارد، زیرا در این بخش نویسنده یافتههای اصلی تحقیقات قبلی را گزارش می-کند، آنها را تفسیر میکند، آنها را به فعالیت آموزشی ربط میدهد و تحقیقات بیشتر را بر اساس آنچه ضروری است پیشنهاد میکند. نکته آخر اینکه، برخلاف نتیجهگیری در مقالات پژوهشی، نتیجهگیری در مقالات مروری نظری حاوی گام «پیشنهاد» به عنوان یک ویژگی اصلی ساختار بلاغی آنهااست. در پایان، پیامدهای این یافته ها برای نظریه پردازی و آموزش این سبک از مقاله بحث می شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نتیجه گیری مقالات مروری نظری انگلیسی: گام: زیرگام: هدف تعاملی: زبانشناسی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 37 |