تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 721 |
تعداد مقالات | 5,954 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,741,951 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,851,156 |
BLACK AS A REDEEMING HERO IN MY NAME IS RED | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37650.1559 | ||
نویسنده | ||
Elham Mohammadi Achachelooei ![]() ![]() | ||
University of Zanjan | ||
چکیده | ||
This article applies Joseph Campbell’s mythological perspective to discuss Black’s character as a redeemer in Orhan Pamuk’s My Name Is Red (2002). This is done through discussing him as a lover whose dialogic interaction with the outside world helps him restore peace and order in an exemplary multicultural Ottoman society of the sixteenth century that is suffering gradual disappearance under the pressure of monologic strategies of communication. The strategies include Eastern and Western traditions of painting and a religious anti-painting one which refutes the other two as blasphemous. This investigation challenges the dominant reviews of MNR as a pessimistic political allegory that regrets the disappearance of traditional Turkish cultural identity, and argues that MNR develops an optimistic stand toward cultural formation through detailing Black’s practice of self-understanding and adaptability. Highlighting the notion of life-and-death struggle, this article introduces Black as a reviver whose success is signified through his marital reunion. | ||
کلیدواژهها | ||
Joseph Campbell؛ Orhan Pamuk؛ savior؛ dialogism؛ monologism | ||
عنوان مقاله [English] | ||
سیاه به عنوان قهرمانی نجات بخش در نام من قرمز | ||
نویسندگان [English] | ||
الهام محمدی آچاچلوئی | ||
دانشگاه زنجان | ||
چکیده [English] | ||
این مقاله بررسی ای اسطوره شناختی است از شخصیت سیاه به عنوان نجات بخش در رمان نام من قرمز اثر اورهان پاموک (2002) بر اساس نظریه جوزف کمپل. این بررسی سیاه را به عنوان عاشقی بحث می کند که با به رسمیت شناختن چند صدایی در دنیای پیرامون خود صلح و امنیت را به جامعه عثمانی تصویر شده در داستان که در حال محو شدن زیر فشار ایدیولوژی تک صدایی است، برمی گرداند . این ایدئولوژیها در قالب سنت نقاشی رئالیست غربی، نقاشی مینیاتور شرقی، و دیدگاه ضد نقاشی مذهبی نشان داده شده اند. این پژوهش مهم است زیرا برخلاف نظریات رایج منتقدین درباره دیدگاه منفی پاموک نسبت به از بین رفتن پایه های هویت ترکی در این اثر به عموان استعاره ای سیاسی، خوانشی مثبت ازتلاش برای و موفقیت درتغییر برای حفظ هویت پویا را ارائه می کند. این مهم از طریق به رسمیت شناختن تفاوت و شناخت خویشتن از جانب سیاه به انجام می رسد. در حقیقت، حضور سیاه نشان دهنده بروز نیزوهای مثبت و منفی در نام من قرمز می باشد. سیاه نمادی است از همین نیروهای زندگی بخش که پیروزی آنها به شکلی سمبلیک در ازدواج او با فرد دوست داشته اش نمایان می شود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
جوزف کمپل, اورهان پاموک, ناجی, چند صدایی, تک صدایی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 54 |