تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 722 |
تعداد مقالات | 5,955 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,745,870 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,853,605 |
Proactive Form-Focused Instruction in a Flipped Classroom: Implicit and Explicit Grammar Knowledge Development and Retention | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.37984.1571 | ||
نویسندگان | ||
Ahmad Khalifeh1؛ Mohammad Bavali ![]() | ||
1Ph.D. Candidate, English Department, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
2Department of English, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
3English Department, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran | ||
چکیده | ||
The present study investigated the possible effects of proactive form-focused instruction on Iranian EFL learners’ explicit and implicit grammar knowledge improvement in a flipped and a traditional class and also examined the effect of flipped class on explicit and implicit knowledge retention. Two classes were randomly assigned into an experimental (n=31) and a control (n=28) group. The former received proactive form-focused instruction through metalinguistic explanation in a flipped class, whereas the latter attended a traditional grammar class. Two implicit and two explicit knowledge tests were used to evaluate the learners’ explicit and implicit grammar knowledge development and retention. A set of pretests and two sets of posttests were administered immediately and four weeks after the last treatment session. Two mixed 3x2 multifactorial ANOVAs and post hoc tests were run to spot the differences in the measures between and within the groups. The results indicated that both classes were equally effective in improving learners’ implicit and explicit grammar knowledge. Furthermore, the experimental group showed a higher rate of knowledge retention. The findings can help and ensure language program designers, educational policymakers, and language teachers to capitalize on flipped courses to teach grammar effectively and help language learners retain both explicit as well as implicit grammar knowledge longer. | ||
کلیدواژهها | ||
explicit؛ flipped class؛ form-focused؛ implicit؛ retention | ||
عنوان مقاله [English] | ||
آموزش متمرکز بر صورت کنش گرایانه در کلاس آموزش معکوس: پیشرفت و حفظ دانش دستوری ضمنی و صریح | ||
نویسندگان [English] | ||
احمد فارسی1؛ محمد بوالی2؛ احسان رسایی3 | ||
2بخش زبان انگلیسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، ایران | ||
چکیده [English] | ||
مطالعه حاضر به بررسی تأثیرات آموزش متمرکز بر صورت کنش گرایانه بر دانش صریح وضمنی دستورزبان دانشجویان ایرانی در یک کلاس سنتی و یک کلاس آموزش معکوس می پردازد. همچنین تأثیر کلاس آموزش معکوس بر میزان حفظ دانش صریح وضمنی آنها در حافظه شان بررسی می شود. دو کلاس از دانشجویان زبان انگلیسی ایرانی به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایشی (31 نفر) و گروه شاهد (28 نفر) انتخاب شدند. گروه نخست آموزش متمرکز بر صورت در قالب توضیحات فرازبانی را در کلاس آموزش معکوس دریافت نمودند در حالیکه گروه دوم در یک کلاس سنتی حضور یافته و به شیوه سنتی آموزش دیدند. برای اندازه گیری میزان پیشرفت و حفظ دانش صریح و ضمنی دستور زبان فراگیران ، از دو آزمون دانش ضمنی و دوآزمون دانش صریح استفاده گردید. یک مجموعه پیش آزمون و دو مجموعه پس آزمون بلافاصله و چهار هفته پس از آموزش اجرا شد. دو تحلیل واریانس چند عاملی2*3مختلط و آزمون های تعقیبی جهت بررسی تفاوت های میان عملکرد بین گروهی و میان گروهی انجام گرفت. نتایج مطالعه نشان داد که هر دو شیوه تدریس به یک اندازه در بهبود دانش صریح و ضمنی گرامر فراگیران موثر بودند. همچنین، گروه آزمایشی یا همان گروه کلاس آموزش معکوس باعث شد که دانشجویان میزان بیشتری ازهر دو نوع دانش را به خاطر بسپارند.این یافتهها میتواند به طراحان دوره های آموزش زبان، سیاستگذاران عرصه آموزش و معلمان زبان کمک نماید تا با بهره گیری از کلاس آموزش معکوس، آموزش مؤثر دستور زبان انگلیسی را انجام داده و به زبانآموزان کمک نمایند که دانش صریح و ضمنی دستور زبان را برای مدت طولانیتری در حافظه خود حفظ نمایند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
صریح, کلاس آموزش معکوس, متمرکز بر صورت, ضمنی, نگهداری در حافظه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 203 |