تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,708 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,651,068 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,008,884 |
Understanding Language Teacher Identity Under the Impact of Technology: A Complexity Theory Perspective | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 18 دی 1403 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2024.48136.1962 | ||
نویسندگان | ||
Zahra Mottaghi1؛ Zohreh Nafissi* 2 | ||
1Department of English, Faculty of Literature, Alzahra University, Tehran, Iran. | ||
2Department of English, Faculty of Literature, Alzahra University, Tehran, Iran | ||
چکیده | ||
This paper argues that the traditional linear models used in Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) do not effectively represent the complex and interconnected nature of language teacher identity. The study proposes complexity theory as a framework to better understand how English Language Teaching (ELT) identities in higher education in Iran evolve in response to the growing influence of digital technology. The research explores how these factors shape and transform teacher identities by examining the intricate relationship between digital connectivity and the changing technological landscape. The study employed qualitative methodology, conducting semi-structured interviews with sixteen university English language instructors/professors. The interviews were recorded, transcribed, and analyzed using MAXQDA software, resulting in the identification of key themes: 1) Digital Literacy and Skills; 2) Digital Connectivity and Engagement; 3) Accessibility and Information Delivery; 4) Educational Environment and Dynamics; and 5) Personal Traits. The findings offer practical implications for educational policymakers in higher education and suggest ways to align professional development programs with the evolving demands placed on teachers by digital environments. | ||
کلیدواژهها | ||
complexity theory؛ digital tethering؛ higher education؛ language teacher identity؛ professional development | ||
عنوان مقاله [English] | ||
درک هویت معلم زبان تحت تأثیر فناوری : دیدگاه نظریه پیچیدگی | ||
نویسندگان [English] | ||
زهرا متقی1؛ زهره نفیسی2 | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران | ||
2گروه زبان انگلیسی دانشکده ادبیات دانشگاه الزهرا (س) تهران | ||
چکیده [English] | ||
این مقاله استدلال می کند که مدلهای خطی سنتی مورد استفاده در آموزش زبان انگلیسی به گویشوران زبان های دیگر (TESOL) به طور موثر ماهیت پیچیده و به هم پیوسته هویت معلم زبان را نشان نمی دهند. این مطالعه نظریه پیچیدگی را به عنوان چارچوبی برای درک بهتر چگونگی تکامل هویت های آموزش زبان انگلیسی (ELT) در آموزش عالی در ایران در پاسخ به نفوذ فزاینده فناوری دیجیتال پیشنهاد می کند. این تحقیق چگونگی شکل دهی و تغییر هویت معلمان توسط این عوامل را با بررسی رابطه پیچیده بین اتصال دیجیتال و چشم انداز فناوری در حال تغییر بررسی می کند.این مطالعه با استفاده از روش کیفی و انجام مصاحبه های نیمه ساختار یافته با شانزده مدرس/استاد زبان دانشگاه به جمع اوری داده ها پرداخت. مصاحبه ها با استفاده از نرم افزار MAXQDA ضبط، رونویسی و تجزیه و تحلیل شدند که منجر به شناسایی موضوعات کلیدی زیر شد: ۱) سواد دیجیتال و مهارتها؛ ۲) اتصال و تعامل دیجیتال ۳) دسترسی و انتقال اطلاعات؛ ۴) محیط آموزشی و پویایی؛ ۵) ویژگیهای شخصی. این یافته ها مفاهیم عملی را برای سیاستگذاران آموزشی در آموزش عالی ارایه می کند و راه هایی را برای همسویی برنامه های توسعه حرفه ای با تقاضاهای در حال تکاملی که توسط محیط های دیجیتال بر معلمان وارد می شود، پیشنهاد می کند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
نظریه پیچیدگی, اتصال دیجیتال, آموزش عالی, هویت معلمان زبان, توسعه حرفهای | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 32 |