تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 938 |
تعداد مقالات | 7,727 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,673,935 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,025,443 |
A Study on the Levels and Causes of Academic Burnout among Iranian English Language Students and Their Coping Strategies | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 22 دی 1403 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2025.47000.1926 | ||
نویسندگان | ||
Hossein Navidinia* ؛ Zahra Bavandi؛ Fateme Chahkandi | ||
Department of English Language, University of Birjand, Birjand, Iran | ||
چکیده | ||
This study aims to examine Iranian English language university students’ levels and causes of academic burnout and their coping strategies. The participants were 207 Iranian English Language students. A mixed-method research design was used to address the research questions. In the quantitative phase, the Persian-translated Maslach Burnout Inventory-Student Survey (MBI-SS) was used for data collection. In the qualitative part, 15 highly burned-out participants, identified in the first phase, underwent oral semi-structured interviews. The questionnaire results indicated that students did not suffer significantly from burnout. In addition, the findings revealed no significant difference in students’ level of burnout concerning gender and level of education. The qualitative data analysis indicated excessive academic workload and vague future job opportunities as the two most important reasons for burnout. Moreover, sleeping and spending time with friends were found as the most frequently used coping strategies among the students. The results were discussed and the implications were presented. | ||
کلیدواژهها | ||
academic burnout؛ coping strategies؛ cynicism؛ emotional exhaustion؛ reduced efficacy | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی میزان و علل فرسودگی تحصیلی دانشجویان رشته زبان انگلیسی در ایران و راهبردهای مقابلهای آنها | ||
چکیده [English] | ||
هدف از این مطالعه بررسی میزان و علل فرسودگی تحصیلی دانشجویان رشته زبان انگلیسی دانشگاههای ایران و راهبردهای مقابلهای آنهاست. شرکت کنندگان 207 دانشجوی ایرانی بودند. برای انجام مطالعه، از یک طرح تحقیق ترکیبی استفاده شد. در مرحله کمی، از نسخه ترجمه شده فارسی پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش (MBI-SS) برای گردآوری دادهها استفاده شد. در بخش کیفی، با 15 نفر از شرکتکنندگانی که در مرحله اول دارای بیشترین فرسودگی بودند، مصاحبههای نیمه ساختاریافته شفاهی انجام شد. نتایج پرسشنامه نشان داد که دانشجویان از فرسودگی معنی داری رنج نمیبردند. علاوه بر این، یافتهها تفاوت معناداری را در سطح فرسودگی دانشجویان از لحاظ جنسیت و مقطع تحصیلی نشان نداد. تحلیل دادههای کیفی فشار تحصیلی زیاد و فرصتهای مبهم شغلی آینده را به عنوان دو عامل مهم فرسودگی نشان داد. علاوه بر این، خوابیدن و گذراندن وقت با دوستان به عنوان متداولترین راهبردهای مقابله با فرسودگی در میان دانشجویان بودند. نتایج مورد بحث قرار گرفته و پیامدها ارائه شدند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
فرسودگی تحصیلی, راهبردهای مقابله, بدبینی, خستگی عاطفی, کاهش اثربخشی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 13 |