تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 916 |
تعداد مقالات | 7,521 |
تعداد مشاهده مقاله | 12,230,159 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,650,395 |
A Qualitative Study on Teacher’s Nonverbal Communication and Iranian EFL Learners’ Perception of Language Learning | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقاله 6، دوره 1، شماره 1، مرداد 2017، صفحه 109-133 اصل مقاله (509.92 K) | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2017.13392.1044 | ||
نویسندگان | ||
Azadeh Haji-karim* 1؛ Elaheh Sotoudehnama2 | ||
1MA , Universitiy of Alzahra | ||
2Assosiate Professor, Department of English Language and Literature, Alzahra University | ||
چکیده | ||
One of the significant aspects of the communication is its nonverbal aspect. In this study there was an attempt to explore this aspect of language teaching qualitatively from the learners’ point of view through observation and interview in Iranian context. It was revealed that four main categories of nonverbal communication(NVC) including: hand gesture, eye-contact, facial expression and tone of voice are used from the most frequently used to the least used respectively. Moreover, it was found that a teacher’s use of nonverbal communication can help learners to get more benefit from the learning context. Also, the findings indicate how utilizing NVC may contribute to different aspects (vocabulary, grammar, and pronuciation) of language learning. According to the students’ comments, six main themes as different roles of the teacher were found including: Teacher as a composer, Teacher as a constructor, Teacher as a mirror, Teacher as a conductor, Teacher as a mentor, and Teacher as a vocalist. Keywords: non-verbal, communication, lanugage learning, qualitative study, perception. | ||
کلیدواژهها | ||
non-verbal؛ communication؛ lanugage learning؛ qualitative study؛ perception | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مطالعه کیفی ارتباط غیر کلامی معلم و درک زبان آموزان ایرانی به عنوان زبان خارجی از یادگیری زبان | ||
نویسندگان [English] | ||
آزاده حاجی کریم1؛ الهه ستوده نما2 | ||
1کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا | ||
2دانشیار، گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه الزهرا | ||
چکیده [English] | ||
یکی از جنبه های قابل توجه ارتباط ، جنبه غیر کلامی آن می باشد. ضرورت دنیای امروز برای یک ارتباط طبیعی ، تمام افراد را بر می انگیزد تا یک زبان را با تمام ویژگی های آن یاد بگیرند. این ویژگی ها شامل جنبه کلامی و غیر کلامی آن زبان می شود. در این تحقیق تلاش بر آن بوده تا این بعد از آموزش زبان در بافت ایران مورد مطالعه قرار گیرد. یافته ها حاکی از آن است که چهار دسته اصلی از ارتباطات غیر کلامی شامل: حرکات دست، ارتباط چشمی، حالات صورت و زیرو بم صدا به ترتیب بیشترین و کمترین میزان استفاده را داشته اند. به علاوه نتایج نشان می دهد که استفاده ی معلم از ارتباط غیر کلامی به زبان آموز کمک می کند تا از بافت یاد گیری بیشتر بهره برد. همچنین نتایج نمایانگر آن است که چگونه ممکن است ارتباط غیر کلامی به ابعاد گوناگون یاد گیری زبان (واژگان، گرامر و تلفظ) کمک کند. شواهد دال بر آن است که بیشتر زبان آموزان از ارتباط غیر کلامی بهره می برند اما به میزان متفاوت. بر اساس نظرات زبان آموزان شش مضمون در قالب نقش های معلم به دست آمد: معلم به عنوان مصنف، معلم به عنوان سازنده ، معلم به عنوان آینه، معلم به عنوان هدایت کننده، ، معلم به عنوان مشاور، و معلم به عنوان صدا پرداز. واژه های کلیدی: غیر کلامی، ارتباط، یادگیری زبان، تحقیق کیفی، درک | ||
کلیدواژهها [English] | ||
غیر کلامی, ارتباط, یادگیری زبان, تحقیق کیفی, درک | ||
مراجع | ||
Allen, L. Q. (1999). Functions of nonverbal communication in teaching and learning a foreign language. The French Review, 72(3), 469-480.
Andersen, P.A. (2004). The complete idiots guide to body language. Indianapolis IN: Alpha Books.
Barnett, M.A. (1983). Replacing teacher talk with gestures: Nonverbal communication in the foreign language classroom. Foreign Language Annals, 16 (3), 173-176.
Birdwhistell, R. I. (1970). Kinesics and context: Essays on body motion communication. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Devito, J. A. (2002). Human communication. Boston: Pearson.
Gillham, B. (2005). Research interviewing: The range of techniques. New York: Open University Press.
Gullberg, M. (1998). Gesture as a communication strategy in second language discourse. Sweden: Lund University Press.
Heslin, R. & Patterson, L.M. (1982). Nonverbal behavior and social psychology. New York: Plenum Press.
Koshland-Crane, P. (2008). The effect of professional development of nonverbal communication behaviors of participants’ recognition and understanding of these behaviors. Dissertation Abstracts International, 53(02).
Kruger, F. (2009). The use of nonverbal communication in the foreign language Classroom: A pilot study.
Retrieved May 18, 2011 from http://www.Kruger %20, Fran%20, article/nonverbal comunication.htm.
Lakin, J. L. (2006). Automatic cognitive processes and nonverbal communication. In V. Manusov & M. L. Patterson (Eds.). The sage handbook of nonverbal communication (pp.59-78). Thousand Oaks, CA: Sage.
McCroskey, J.C., Fayer, J.M., Richmond, V.P., Sallinen, A., & Barraclough, R.A. (1996). Nonverbal immediacy and cognitive learning: A cross-cultural investigation. Communication Education, 45, 200-211.
McNeill, D. (1992). Hand and Mind: What gestures reveal about thought. Chicago: University of Chicago Press.
Mehrabian, A. (1981). Silent messages. Belmont, CA: Wadsworth.
Moskowitz, G. (1976). The classroom interaction of outstanding foreign language teachers. Foreign Language Annals, 9, 135-157.
Neill, S. (1991). Classroom Nonverbal Communication. London: Routledge.
Riggio, R.E. (2006). Nonverbal skills and abilities. In V. Manusov & M.L. Patterson (Eds.),
The sage handbook of nonverbal communication (PP.79-96). Thousand Oaks, CA: Sage.
Ritts, V. & Stein, J.R. (2001). Six ways to improve your nonverbal communications. Retrieved December 18, 2010, from http://www.hcc.hawaii.edu/internet/comittees/FacDevCom/guidebk/teachtip/commun-1
Saitz, R. L. (1966). Gestures in the language classroom. English Language Teaching, 21, 33-37.
Sime, D. (2008). Because of Her Gesture, It’s Very Easy to Understand Learners: Perceptions of Teachers' Gestures in the Foreign language class. In McCafferty and
Stam (Eds) (2008). Gesture: Second language acquisition and classroom research (pp. 259-280). New York/London: Routledge.
Soudek, M., & Soudek, L. I. (1985). Non-verbal channels in language learning. ELT Journal, 39 (2), 109-114.
Taleghani-Nikazm, C. (2008). Gestures in Foreign Language Classrooms: An Empirical Analysis of Their Organization and Function. In Melissa Bowles, Rebecca Foote, Silvia Perpiñán, and Rakesh Bhatt (Eds), Selected proceedings of the 2007 Second Language Research Forum (pp. 229-238). Somerville, MA: Cascadilla Press.
Wood, J.T. (2007). Interpersonal Communication: Everyday encounters.CA: Wasworth.
Wylie, L. (1985). Language learning and communication. The French Reviews 58,777-785.
Zhang,Q. (2006). Immediacy and Out of Class Communication: A Cross Cultural Comparison. Intercultural Journal of Intercultural Relations ,30 ,33-50 | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,944 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,129 |