تعداد نشریات | 24 |
تعداد شمارهها | 833 |
تعداد مقالات | 6,874 |
تعداد مشاهده مقاله | 10,823,097 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,732,635 |
Effects of Pre-task Task Planning, Online Planning, and Combined Pre-Ttask and Online Planning on Young Learners’ Oral Production | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 بهمن 1400 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2022.36007.1487 | ||
نویسندگان | ||
Ali Aaj1؛ Parviz Maftoon* 1؛ Masood Siyyari2 | ||
1Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran | ||
2Department of English, Science and Research Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran. | ||
چکیده | ||
Exploring the effects of task planning as an implementational variable on second language (L2) performance has witnessed a noticeable growth over the past years (Ellis, 2005a; Skehan, 2014b). Building on this bulk of research, this study set out to investigate the effects of three task planning conditions, i.e., pre-task planning (PTP), online planning (OLP), and the combination of pre-task and online planning (PTP+OLP), on young learners’ oral complexity, accuracy, and fluency. The participants were 60 EFL learners aged between 10 and 12 who were randomly assigned to one of the four conditions in the study, including the no planning (NP) condition (n = 15 in each group). The participants were asked to watch a short silent video and narrate its story. The results of the statistical analyses indicate that while PTP increases fluency, OLP and OLP+PTP improve both accuracy and syntactic complexity. The findings suggest that teachers of young L2 learners should utilize the promising potentials of different task planning conditions to channel learners’ language production toward more fluent, accurate, and complex production. | ||
کلیدواژهها | ||
task planning؛ narrative tasks؛ complexity؛ accuracy؛ fluency | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تاثیرات برنامه ریزی قبل از انجام درسکار، برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار بر پیچیدگی، صحت و روان بودن تولیدات شفاهی کودکان فراگیر زبان انگلیسی | ||
نویسندگان [English] | ||
علی عاج1؛ پرویز مفتون1؛ مسعود سیری2 | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران | ||
2گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، ایران. | ||
چکیده [English] | ||
بررسی تاثیرات نقش برنامه ریزی به عنوان یک متغیر اجرایی برای انجام درسکار بر کیفیت تولید زبان دوم شاهد رشد چشمگیری در سالهای گذشته بوده است (الیس، 2005؛ اسکین، 2014). با تکیه بر نتایج تحقیقات قبلی، هدف مطالعه ی پیش رو بررسی تاثیرات سه نوع برنامه ریزی شامل برنامه ریزی قبل از انجام درسکار، برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار بر پیچیدگی دستوری، صحت و روان بودن تولیدات شفاهی فراگیران خردسال بوده است. شرکت کنندگان 60 کودک 10 تا 12 ساله ی فراگیر زبان انگلیسی بودند که به صورت تصادفی در یکی از چهار گروه تحقیق از جمله گروه کنترل قرار گرفتند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا یک ویدیو کوتاه صامت را دیده و داستان آن را نقل کنند. نتایج بدست آمده نشان می دهد که برنامه ریزی قبل از انجام درسکار منجر به روانتر شدن گفتار شده و همچنین برنامه ریزی در حین انجام درسکار و تلفیق برنامه ریزی قبل و در حین انجام درسکار پیچیدگی دستوری و صحت گفتار را همزمان بهبود می بخشد. بر اساس یافته های این تحقیق به معلمان کودکان فراگیر زبان دوم پیشنهاد می گردد تا با بهره بردن از تاثیرات مثبت متنوع نقش برنامه ریزی در انجام درسکارها تولیدات شفاهی زبان آموزان خود را به لحاظ پیچیدگی دستوری، صحت و روان بودن گفتار تقویت کنند. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
برنامه ریزی درسکار, درسکارهای داستانی, پیچیدگی, صحت, روانی گفتار | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 280 |