تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 622 |
تعداد مقالات | 5,111 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,179,726 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,042,491 |
An ethnographic enquiry into Persian and English education in the School of the Embassy of India in Iran; Marginalization of Persian in its homeland | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1399 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2020.30024.1251 | ||
نویسندگان | ||
Khadijeh Karimi Alavijeh ![]() | ||
1English department, literature faculty, Alzahra University, Deh-e-Vanak, North Sheikh Bahayee street, Tehran, Iran | ||
2Alzahra University | ||
چکیده | ||
Abstract Language marginalization is one of the main concerns of many nations. Several driving forces may endanger indigenous languages including globalization, hegemonic ambitions such as colonialism, and the lack of proper language planning and policy at national and international levels. This research is an ethnographic study to explore the status of Persian compared to English among the members of an Indian community residing in Iran. The data of this qualitative study was collected through semi-structured interviews with 18 teachers and parents of the students in the School of the Embassy of India in Tehran, Iran, as well as one-year observations of this school, accompanied with detailed field notes, and general investigation of the Persian and English course materials taught at this school. Thematic analysis of the data revealed that English holds the highest status among the members of this Indian community. This is while, on the one hand, members of this community are in urgent need for Persian due to their communicative and educational demands during their residence in Iran, and on the other hand, the Iranian High Council of Education has required quality Persian instruction and supervision in Iranian Schools for International Citizens. This study illustrates how Persian is marginalized in its homeland because of the postcolonial remnants and neocolonial forces of English dominance which lead to over-appreciation of English among members of this community, along with the absence of Iranian language policies' implementation monitoring, and poor Persian instruction. | ||
کلیدواژهها | ||
The School of the Embassy of India؛ English dominance؛ Persian marginalization؛ ethnographic inquiry؛ contributing factors | ||
عنوان مقاله [English] | ||
پژوهش قومنگارانه آموزش زبان فارسی و انگلیسی در مدرسه سفارت هند در ایران: در حاشیه قرارگرفتن زبان فارسی در موطن خود | ||
نویسندگان [English] | ||
خدیجه کریمی علویجه1؛ | ||
1گروه زبان انگلیسی، دانشکده ادبیات، دانشگاه الزهرا، ده ونک، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
چکیده یکی از دغدغههای اصلی بسیاری از ملتها بهحاشیهرانده شدن زبان آنها است. عوامل بسیاری میتوانند زبانهای بومی را در معرض خطر قرار دهند از جمله جهانیسازی، اهداف سلطهطلبانه مانند استعمارگری، و فقدان برنامهریزی و سیاستگزاری مناسب زبانی در سطح ملی و بینالمللی. پژوهش حاضر، جستاری قومنگارانه برای بررسی وضعیت زبان فارسی در مقایسه با زبان انگلیسی در میان جامعهای از هندیان مقیم ایران است. دادههای این پژوهش کیفی از طریق مصاحبههای شبه ساختارمند با هجده نفر از معلمین و والدین دانشآموزان مدرسه سفارت هند در تهران، انجام مشاهدات میدانی در این مدرسه برای مدت یک سال، یادداشتبرداری با جزییات دقیق، و بررسی اجمالی منابع آموزشی فارسی و انگلیسی این مدرسه جمعآوری شد. تحلیل تمهای حاصل از دادهها حاکی از آن بود که زبان انگلیسی بالاترین جایگاه زبانی را در میان اعضای این جامعه دارد. این درحالی است که اعضای این جامعه، برای رفع نیازهای آموزشی و ارتباطی خود در مدت اقامت در ایران نیاز مبرم به زبان فارسی دارند. علاوه بر آن، شورای عالی آموزش ایران آموزش باکیفیت زبان فارسی و نظارت بر حسن آموزش آن را در مدارس اتباع غیرایرانی الزامآور نموده است. این پژوهش با کشف عوامل مختلف نظیرذهنیت متاثر از دوره پسااستعمار و سیطره زبان انگلیسی به شیوه نواستعماری، فقدان نظارت برنحوه اجرای سیاستهای زبانی ایران، و ضعف شدید در آموزش زبان فارسی، چگونگی بهحاشیهرفتن زبان فارسی در موطن خود را به تصویر میکشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
مدرسه سفارت هند در ایران, سیطره زبان انگلیسی, به حاشیهراندن زبان فارسی, پژوهش قوم نگارانه, عوامل مرتبط | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 65 |