تعداد نشریات | 25 |
تعداد شمارهها | 627 |
تعداد مقالات | 5,126 |
تعداد مشاهده مقاله | 7,208,713 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,058,564 |
The Effect of Podcasts and Vodcasts Among Motivated EFL Learners of English: Listening skills in different levels | ||
Journal of Language Horizons | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 05 مهر 1399 | ||
نوع مقاله: Research article | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/lghor.2020.31823.1321 | ||
نویسندگان | ||
Siros Izadpanah ![]() ![]() | ||
1Islamic Azad University, Zanjan branch,Iran | ||
2Islamic Azad University.English language department-,Zanjan branch,Iran | ||
چکیده | ||
These days, technology is an inseparable part of our lives. There is still comparatively little research into the effective podcast, vodcast design, students’ perceptions, and attitudes towards this method. In the current study, the aim is to determine the effect of podcasts and vodcasts on motivated learners’ improvement in listening skills. The researchers used purposive sampling and learners were divided into two groups: a control group and an experimental group. To this end, a validated version of a questionnaire that shows the degree of interest in improving listening skill was used to select a good number of motivated learners. Among the selected learners, 250 intermediate and advanced learners aged 18- 35 who were studying English as a foreign language in Ayandegera institute in 2020 were asked to fill out two questionnaires. Among 60 podcast files and 50 vodcast files, 10 podcasts, and 10 vodcasts were chosen according to content validity ratio( CVR) and content validity index (CVI ) (0.42, 0.79) formula. The design of the study was experimental. In the current study, descriptive statistics, and ANCOVA tests were used in the analysis of the quantitative data. It was concluded that there was a significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group in both podcast and vodcast groups, whereas there was little significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group. Also, the results showed that there was no significant difference between listening to podcasts or watching vodcasts. | ||
کلیدواژهها | ||
listening skill؛ motivation؛ podcast؛ Technology؛ vodcast | ||
عنوان مقاله [English] | ||
تأثیر پادکست ها و ودکست ها در میان یاد گیرندهای با انگیزه زبان انگلیسی: مهارت گوش دادن در سطوح مختلف | ||
نویسندگان [English] | ||
سیروس ایزدپناه1؛ شادی dیگانه2 | ||
1دانشگاه ازاد اسلامی- واحد زنجان- گروه اموزش زبان انگلیسی | ||
2دانشگاه ازاد اسلامی- گروه اموزش زبان انگلیسی-زنجان- ایران | ||
چکیده [English] | ||
این روزها ، فناوری بخشی جدا نشدنی از زندگی ما است. هنوز تحقیقات نسبتاً کمی در مورد پادکست ها و وادکست هامؤثر ، طراحی شده است. در پژوهش حاضر ، هدف از تعیین تأثیر پادکست ها ووادکستها بر پیشرفت زبان آموزان با انگیزه در مهارت گوش دادن است. محققان از نمونهگیری هدفمند استفاده کردند و فراگیران به دو گروه کنترل و یک گروه آزمایش تقسیم شدند. برای این منظور ، از نسخه معتبر پرسشنامه که میزان علاقه به بهبود مهارت گوش دادن را نشان می دهد ، برای انتخاب تعداد مناسبی از یادگیرندگان با انگیزه استفاده شد. از میان زبان آموزان منتخب ، از 250 زبان آموز متوسط - 18 تا 35 ساله که در سال 2020 به عنوان زبان خارجی در مؤسسه آیندگره مشغول به تحصیل انگلیسی بودند ، خواسته شد دو پرسشنامه را پر کنند. از بین 60 پادکست و 50 وادکست ، 10 پادکست و 10 وادکست بر اساس نسبت اعتبار محتوا (CVR) و شاخص اعتبار محتوا (CVI) (فرمول 0.42 ، 0.79) انتخاب شدند. طرح پژوهش از نوع تجربی بود. در مطالعه حاضر از آمار توصیفی و آزمونهای ANCOVA در تجزیه و تحلیل داده های کمی استفاده شده است. نتیجه گیری نشان دادکه بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایشی در هر دو گروه پادکست و ووادکست اختلاف معنی داری وجود دارد ، در حالی که بین نمرات پیش آزمون و پس آزمون گروه کنترل اختلاف معنی داری وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
گوش دادن, انگیزه, پادکست, فناوری, وادکست | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 117 |